رئیس اتاق اصناف شهرستان آق قلا در استان گلستان گفت: بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنفی شهرستان آق قلا دچار آب گرفتگی شدید و از بین رفتن سرمایه خود شده اند و بیش از ۲۰ روز است که کسب وکاری در این شهرستان وجود ندارد.
قوشه حسن قاسمی در گفت وگو با خبرنگار اصناف ایران با بیان اینکه در شهرستان آقلا ۲ هزار و۵۰۰ واحد صنفی فعالیت داشتند، افزود: بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحدصنفی شهرستان آق قلا آسیب جدی دیده اند، این در حالیست که همچنان آب گرفتگی شدید در این شهرستان وجود دارد و میزان آب گرفتگی ها بیشتر نیز شده است.
وی تصریح کرد: بخش کامل شهرک صنعتی آق قلا و همچنین واحدهای صنفی در شهرستان آق قلا و روستاهای آن زیر آب رفته اند و هنوز تردد به صورت عادی در این مناطق امکان پذیر نیست و در شهرک صنعتی آق قلا امکان تردد با قایق موثر است.
قاسمی افزود: برای برآورد مبالغ خسارت در واحدهای صنفی آسیب دیده این شهرستان تا فروکش شدن آب‌ و ایجاد شرایط عادی باید از طریق کارشناسان اقدام به عمل بیاید که نیاز به زمان بیشتری دارد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان آق قلا تاکید کرد: چندین هزار نفر تاکنون دراین شهرستان بیکارشده اند و امکان تردد و فعالیت برای کسب وکار در آق قلا وجود ندارد و هنوز ۴۰درصد این شهرستان به طور کامل زیر آب است و این مساله شرایط را برای مردم این شهرستان بسیار سخت و بحرانی کرده است و تمامی فعالان واحدهای صنفی این شهرستان نیاز به کمک و حمایت دارند.
وی تصریح کرد: از اتاق اصناف ایران میخواهیم تا با رایزنی با دولت و سازمان امور مالیاتی با توجه به وضعیت و شرایط ویژه واحدهای صنفی شهرستان آق قلا بخشودگی مالیاتی برای سال ۹۷ و۹۸ در نظر بگیرد و همچنین برای احیاء مجدد واحدهای صنفی مناطق سیل زده پرداخت سریع تسهیلات کم بهره به این واحدها صورت بگیرد.
قاسمی افزود: همچنین از دولت خواستاریم تا در مناطق آسیب دیده در سیل در شهرستان آق قلا و سایر شهرهایی که در اثر سیل دچار خسارت یا تعطیلی کارگاه شده‌اند، مقرری بیمه بیکاری لحاظ ‌شود.

اتاق اصناف ایران

معرفی اتاق اصناف

نقش اتاق اصناف به‌عنوان مهم‌ترین تشکیلات اقتصادی استان و شهرستان تبریز حائز اهمیت است و انتخابات اصناف از اهمیت بالایی برخوردار است و هیئت رئیسه جدید لازم است ابتدا با ایجاد تعامل سازنده با اتحادیه های صنفی به دنبال توانمندسازی صنوف و شکوفایی اقتصاد کلانشهر تبریز باشد .

ارتباط با ما

دفتر ریاست اتاق اصناف : ۰۴۱۳۵۲۵۴۳۳۸

پیام کوتاه :

آدرس : تبریز / ششگلان / روبروی بانک ملی

ایمیل : info@tabrizasnaf.ir