عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: سامانه چک های الکترونیکی (صیاد) طرح بسیار خوبی است اما به نظر من هنوز زیرساخت های اجرای آن فراهم نشده و آموزش های لازم در این خصوص داده نشده است.

محمدعلی صدیقی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: خروج بازار از نگرش سنتی به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین ضروری است و دادن طرح و ایدهای جدید موثر خواهد بود اما نکته مهم این است که باید قبل از اجرای هر طرحی ساز وکارهای اجرایی آن فراهم شود و آموزش های لازم به افراد صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم هر طرحی را بدون آموزش و فرهنگ سازی اجرا کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد، ادامه داد: مشکل اصلی  این است که برای اجرای هر طرحی ابتدا به فرهنگ سازی و آموزش توجه نمی کنیم و به همین دلیل است که بیشتر طرح ها در اجرا با مشکل مواجه می شود .

نایب رئیس اتاق اصناف تبریز افزود: سامانه چک الکترونیکی “صیاد“ طرح بسیار خوبی است که می تواند مشکلات چک های سرگردان در بازار را حل کند اما با وجود اجرایی شدن این طرح هنوز از کم و کیف آن بی اطلاع هستیم و بسیاری از کسبه در  تبریز ( استان آذربایجان شرقی) که در این خصوص سوال داشتند، پاسخی را برای جواب نداشتیم چرا که در خصوص ساز و کار آن اطلاعاتی به اصناف داده نشده است.

وی گفت:  نه تنها مخالفتی با اجرای این طرح نداریم بلکه از آن استقبال هم می کنیم اما لازم می دانیم در این خصوص آموزش های لازم داده شود تا در اجرا مشکلی به وجود نیاید.

در حال حاضر سالانه به طور میانگین بیش از ۱۲۰میلیون قطعه چک عادی در مبادلات روزانه مردم رد و بدل می شود.

سامانه چک الکترونیکی(صیاد) اواخر شهریور ماه گذشته رونمایی شد.

چک های موجود تا اردیبهشت سال۹۷  اعتبار دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

معرفی اتاق اصناف

نقش اتاق اصناف به‌عنوان مهم‌ترین تشکیلات اقتصادی استان و شهرستان تبریز حائز اهمیت است و انتخابات اصناف از اهمیت بالایی برخوردار است و هیئت رئیسه جدید لازم است ابتدا با ایجاد تعامل سازنده با اتحادیه های صنفی به دنبال توانمندسازی صنوف و شکوفایی اقتصاد کلانشهر تبریز باشد .

ارتباط با ما

دفتر ریاست اتاق اصناف : ۰۴۱۳۵۲۵۴۳۳۸

پیام کوتاه :

آدرس : تبریز / ششگلان / روبروی بانک ملی

ایمیل : info@tabrizasnaf.ir