هاشمی، رئیس اتاق اصناف تبریز :

رئیس اتاق اصناف تبریز از عدم برگزاری نمایشگاه ضیافت در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ماهنامه سراسری همگام با اصناف: حبیب هاشمی با اعلام خبر فوق گفت: بازرسان اتاق اصناف به طور مستمر بازار را رصد و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد می کنند و با تمام امکانات و نیز گشت های مشترک با بازرسان صنعت معدن وتجارت، برعملکرد واحدهای صنفی، در آستانه ماه مبارک رمضان نظارت دارند.

وی درخصوص وضعیت بازار نیز بیان داشت: بازار از نظر موجودی کالا وضعیت مناسبی دارد، البته درخصوص گوشت قرمز دچار کمبود هستیم.

نماینده اتاق اصناف ایران در تبریز ادامه داد: از نظر قیمت کالاها، بازار دچار نوسان است وعلت اصلی آن هم به نوسانات نرخ ارز برمی گردد.

هاشمی با اشاره به مشکلات مالی واحد بازرسی اتاق اصناف اضافه کرد: علی رغم مشکلات مالی و کمبود امکانات بازرسان با تمام توان در حال فعالیت هستند؛ دراین رابطه خواستار تخصیص سهم اصناف از محل جرایم تخلفات صنفی(مطابق قانون) در رفع این مشکلات حیاتی است.

وی از فعالیت ۱۵هزار واحدصنفی تولیدی – خدمات فنی در تبریز خبر داده و اظهار داشت: در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است، کمبود نقدینگی، فرسوده بودن دستگاه های تولید، بالا بودن هزینه تولید به دلایل مختلف در مقایسه با کالاهای وارداتی مشابه، مشکلات بیمه کارگران، عدم تخصیص وام های ارزان قیمت و با سود کم و مشکلات بازاریابی تولیدات خصوصا در خارج از کشور؛ از مهمترین مشکلات صنوف تولیدی وخدمات فنی است و رفع این مشکلات گام مهمی در ادامه حیات موفق صنوف تولیدی و نهایتا افزایش اشتغال و کاهش بیکاری خواهد داشت.

وی در خاتمه درباره طرح تسهیم گفت:  این طرح خوبی است لیکن دارای نقاط و ایراداتی است و برای موفقیت آن و نیل به اهداف تعریف شده، رفع موارد اشکال ضروری است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

معرفی اتاق اصناف

نقش اتاق اصناف به‌عنوان مهم‌ترین تشکیلات اقتصادی استان و شهرستان تبریز حائز اهمیت است و انتخابات اصناف از اهمیت بالایی برخوردار است و هیئت رئیسه جدید لازم است ابتدا با ایجاد تعامل سازنده با اتحادیه های صنفی به دنبال توانمندسازی صنوف و شکوفایی اقتصاد کلانشهر تبریز باشد .

ارتباط با ما

دفتر ریاست اتاق اصناف : ۰۴۱۳۵۲۵۴۳۳۸

پیام کوتاه :

آدرس : تبریز / ششگلان / روبروی بانک ملی

ایمیل : info@tabrizasnaf.ir