رئیس اتاق اصناف تبریز مطرح کرد :
 
رئیس اتاق اصناف تبریز خواستار پرداخت سهم اصناف از محل جرایم تخلفات جرایم صنفی درراستای حل مشکلات مالی واحد بازرسی اصناف شد.
حبیب هاشمی به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف با بیان این مطلب گفت: درحال حاضر واحد بازرسی اصناف در انجام ماموریت خود، با مشکل بودجه و امکانات روبرو است که از محل بودجه اتاق اصناف در حال حاضر تامین مالی می شود.
وی در خصوص وضعیت فعلی بازارهم توضیح داد: بازار از نظر موجودی کالا در وضعیت مناسبی است اما با توجه به نوسان قیمتها وریزش مشتری با رکود روبرو بوده و واحدهای صنفی تحت فشار هستند.
هاشمی با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار واحد صنفی با جواز کسب در قالب ۷۴ اتحادیه در تبریز و ۱۲۰ هزارواحد صنفی در استان آذربایجان شرقی، از برنامه ریزی و ساماندهی اتاق اصناف در ساماندهی ۱۰ هزار واحدصنفی بدون جواز خبر داد و افزود: غالب این واحدها به دلیل مشکلاتی چون مباحث اماکن، دارایی والبته وراث موفق به دریافت جواز کسب نشده اند.
نماینده اتاق اصناف ایران درخصوص مالیات عملکرد صنوف نیز گفت: مالیات عملکرد اصناف منطبق با رکود حاکم بربازار نیست همچنین مالیات برارزش افزوده هم با توجه به نقایصی که دارد نیازمند بررسی و بازبینی مجدد براساس واقعیات فعلی بازار است.
هاشمی مهمترین مشکل صنوف تولیدی را کمبود و وارداتی بودن مواد اولیه خصوصا در صنوفی چون کفاشان دست دوز و قالیبافان و عدم تخصیص تسهیلات ارزان قیمت بانکی در راستای جبران کمبود نقدینگی وبهینه سازی دستگاه های تولید عنوان کرد.
وی در پایان از کاهش قاچاق به دلیل عدم صرفه اقتصادی و بالا رفتن هزینه آن خبر داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

معرفی اتاق اصناف

نقش اتاق اصناف به‌عنوان مهم‌ترین تشکیلات اقتصادی استان و شهرستان تبریز حائز اهمیت است و انتخابات اصناف از اهمیت بالایی برخوردار است و هیئت رئیسه جدید لازم است ابتدا با ایجاد تعامل سازنده با اتحادیه های صنفی به دنبال توانمندسازی صنوف و شکوفایی اقتصاد کلانشهر تبریز باشد .

ارتباط با ما

دفتر ریاست اتاق اصناف : ۰۴۱۳۵۲۵۴۳۳۸

پیام کوتاه :

آدرس : تبریز / ششگلان / روبروی بانک ملی

ایمیل : info@tabrizasnaf.ir