رئیس اتاق اصناف تبریز معتقد است:  حمایت از تولید داخلی و بی‌توجهی به کالاهای وارداتی که نمونه‌ باکیفیت‌ آنها در کشور تولید می‌شود، موجب شکوفایی اقتصاد می‌شود.

میرحبیب هاشمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران درمورد اهیمت نامگذاری سال ۹۷ با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: «باید توجه کنیم و تمام تلاش‌مان را به کار ببندیم تا از کالاهای ایرانی استفاده و حمایت کنیم. در همین راستا باید کیفیت را ارتقا ببخشیم تا جواب حمایت مردم را بدهیم و از طرف دیگر با تولید کالای مرغوب، جلوی واردات بی‌رویه اجناس بی‌کیفیت خارجی را بگیریم؛ اجناسی که بازار ما را گرفته‌اند و تولیدکننده‌های ایرانی را به حاشیه رانده‌اند.»

هاشمی، درمورد نقش دولت در این میان و تاثیر آن در روند رقابت نابرابر در بازار که تولیدکنندگان را در آستانه ورشکستی کشانده است، گفت: « دولت باید جلوی واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت را بگیرد. ما همه‌چیز داریم، اما وقتی در تعطیلات نوروز مسافران به کشوری مثل ترکیه سفر می‌کنند، کالاهای زیادی را همراه خود به کشور می‌آورند. کیف، کفش، لباس و… از مواردی است عید امسال از ترکیه توسط ایرانی‌ها وارد شد که موجب ناامیدی است.»

رئیس اتاق اصناف تبریز در آخر به سونامی دلار اشاره کرد و گفت: «نوسانات قیمت دلار، قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد و فقط سودجویان هستند که از منافع آن بهره مند می شوند ضمن اینکه این مسئله سبب رکود بی سابقه در بازار خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

معرفی اتاق اصناف

نقش اتاق اصناف به‌عنوان مهم‌ترین تشکیلات اقتصادی استان و شهرستان تبریز حائز اهمیت است و انتخابات اصناف از اهمیت بالایی برخوردار است و هیئت رئیسه جدید لازم است ابتدا با ایجاد تعامل سازنده با اتحادیه های صنفی به دنبال توانمندسازی صنوف و شکوفایی اقتصاد کلانشهر تبریز باشد .

ارتباط با ما

دفتر ریاست اتاق اصناف : ۰۴۱۳۵۲۵۴۳۳۸

پیام کوتاه :

آدرس : تبریز / ششگلان / روبروی بانک ملی

ایمیل : info@tabrizasnaf.ir