جلسه واحد ارتباطات عمومی اتاق اصناف جناب آقای مهندس زارع با بسیج اصناف و اتحادیه خیاطان زنانه و آرایشگران بانوان

 

 

 

دور دوم انتخابات اتحادیه البسه و پوشاک شهرستان تبریز در مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ در محل اتاق اصناف مرکز استان برگزار و نتیجه آرا به ترتیب زیر می باشد:

۱- علی کیوانپور

۲- مهدی علی زادگان مخصوص

۳- رضا باقری شهابی

۴- محمدحسین نژاد اصل

۵- محسن جبارزاده دانالوئی

۶- مهدی محمودی نژاد

۷- غلامرضا رحیمی

محمد دادرس (عضو علی البدل)

رحیم حلیمی میلانی (عضو علی البدل)

فرخ یاز (عضو علی البدل)

 

مطابق هماهنگی های انجام یافته توسط ریاست اتاق اصناف مرکز استان آذربایجان شرقی با مدیرکل محترم امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی مقرر شده است از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ در چند روز آتی جهت استماع مشکلات و ارائه راهنمایی به مودیان صنفی در محل اتاق اصناف با حضور نمایندگان امور مالیاتی برگزار گردد. مورد مذکور طی نامه ای جهت اطلاع رسانی به اتحادیه ها ابلاغ شده است.

ریاست اتاق اصناف مرکز استان آذربایجان شرقی حاج آقای هاشمی جهت تقدیر و سپاس از خدمات شایسته کادر درمانی بویژه پرستاران پرتلاش در روز ولادت حضرت زینب کبری علیها سلام در معیت نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای آل هاشم و جناب آقای دکتر صومی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان از تعدادی از بیمارستانهای شهر تبریز بازدید و از بیماران بستری عیادت نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در نشستی با حضور مدیر کل صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران و تشکل های صنعتی و صنفی آسانسور و پله برقی ایران از سامانه جامع آسانسور و شناسانامه آسانسور رونمایی شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از روابط عمومی اتحادیه کشوری آسانسور این جلسه به منظور تعامل و تبادل نظر بین صنعت آسانسور و سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شده و استاندارد های آسانسور هیدرولیک ، استاندارد پله برقی ،استاندارد ادواری آسانسور ، رویه بازرسی و استاندارد های جدید و در دست تدوین آسانسور و قطعات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در برخی موارد آیین نامه مربوط تدوین شد .

برگزاری چنین نشستی همواره مورد تقاضای مسولان صنف و صنعت آسانسور بوده و با توجه به حساسیت های موضوع وبا عنایت به اینکه نکات مربوط به استاندارد آسانسور همواره مورد توجه مسولان اداره استاندارد بود ، برگزاری چنین نشستی بسیار مثبت ارزیابی شده و منجر به نتایج خوبی نیز شد.

در این جلسه که روسای سندیکا و اتحادیه و همچنین انجمن تولید کنندگان آسانسور حضور داشتند همچنین در خصوص نحوه پیشگیری و برخورد با ارائه قطعات غیر استاندارد و تقلبی نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب ها : ,

 

دیدار اعضای محترم ستاد دیه استان با امام جمعه محبوب و نماینده مقام معظم رهبری در استان که در این دیدار ریاست محترم اتاق اصناف حاج آقای هاشمی نیز حضور داشتند.

 

 

اهدای ۱۲ تن اقلام مواد غذایی و شوینده و بهداشتی به ارزش یکصد میلیون تومان توسط اتحادیه بنکداران مواد غذایی تبریز به هموطنان سیل زده استان خوزستان در حضور ریاست محترم اتاق اصناف استان و ریاست محترم اداره امور اصناف و ریاست محترم سازمان بسیج اصناف استان انجام گردید.

 

 

 

 

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان آق قلا در استان گلستان گفت: بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنفی شهرستان آق قلا دچار آب گرفتگی شدید و از بین رفتن سرمایه خود شده اند و بیش از ۲۰ روز است که کسب وکاری در این شهرستان وجود ندارد.
قوشه حسن قاسمی در گفت وگو با خبرنگار اصناف ایران با بیان اینکه در شهرستان آقلا ۲ هزار و۵۰۰ واحد صنفی فعالیت داشتند، افزود: بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحدصنفی شهرستان آق قلا آسیب جدی دیده اند، این در حالیست که همچنان آب گرفتگی شدید در این شهرستان وجود دارد و میزان آب گرفتگی ها بیشتر نیز شده است.
وی تصریح کرد: بخش کامل شهرک صنعتی آق قلا و همچنین واحدهای صنفی در شهرستان آق قلا و روستاهای آن زیر آب رفته اند و هنوز تردد به صورت عادی در این مناطق امکان پذیر نیست و در شهرک صنعتی آق قلا امکان تردد با قایق موثر است.
قاسمی افزود: برای برآورد مبالغ خسارت در واحدهای صنفی آسیب دیده این شهرستان تا فروکش شدن آب‌ و ایجاد شرایط عادی باید از طریق کارشناسان اقدام به عمل بیاید که نیاز به زمان بیشتری دارد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان آق قلا تاکید کرد: چندین هزار نفر تاکنون دراین شهرستان بیکارشده اند و امکان تردد و فعالیت برای کسب وکار در آق قلا وجود ندارد و هنوز ۴۰درصد این شهرستان به طور کامل زیر آب است و این مساله شرایط را برای مردم این شهرستان بسیار سخت و بحرانی کرده است و تمامی فعالان واحدهای صنفی این شهرستان نیاز به کمک و حمایت دارند.
وی تصریح کرد: از اتاق اصناف ایران میخواهیم تا با رایزنی با دولت و سازمان امور مالیاتی با توجه به وضعیت و شرایط ویژه واحدهای صنفی شهرستان آق قلا بخشودگی مالیاتی برای سال ۹۷ و۹۸ در نظر بگیرد و همچنین برای احیاء مجدد واحدهای صنفی مناطق سیل زده پرداخت سریع تسهیلات کم بهره به این واحدها صورت بگیرد.
قاسمی افزود: همچنین از دولت خواستاریم تا در مناطق آسیب دیده در سیل در شهرستان آق قلا و سایر شهرهایی که در اثر سیل دچار خسارت یا تعطیلی کارگاه شده‌اند، مقرری بیمه بیکاری لحاظ ‌شود.

اتاق اصناف ایران

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه جلسه کمیته راهبری میوه شب عید و بازدید از سردخانه سرین میشو با بیان اینکه توزیع میوه شب عید در استان از امروز آغاز شد اظهار داشت: هر کیلوگرم پرتقال درجه یک شمال ۳۰ هزار ریال و هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز درجه یک ۵۴ هزار ریال در محل غرفه‌های نوروزی به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: میوه شب عید امسال همانند سال‌های قبل شامل ۲ قلم سیب و پرتقال است که توسط سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی به موقع تأمین شده و در سردخانه‌های استان به حد کافی موجود است.

فتحی بیان کرد: قیمت میوه‌های تنظیم بازاری شب عید در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بر اساس وضع بازار هر منطقه متفاوت است و در آذربایجان شرقی بر اساس تصمیم کمیته راهبری میوه شب عید در قالب ۱۵۲ غرفه عرضه می‌شود که از این تعداد ۴۱ غرفه در سطح شهرستان تبریز و بقیه در سایر شهرستان‌ها مستقر هستند.

وی به خالص بودن وزن میوه‌ها هنگام خرید تاکید کرد و گفت: فروش میوه در محل غرفه‌های عرضه میوه به صورت خالص خواهد بود و وزن سبد‌ها از وزن میوه‌ها کسر خواهد شد و یا بر اساس مصوبه تعیین شده، به ازای هر جعبه پرتقال مبلغ ۱۵۰۰ تومان و هرجعبه سیب ۲۷۰۰ تومان از قیمت مشخص شده کسر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: میوه‌های سیب و پرتقال به مقدار کافی تأمین و ذخیره سازی شده و عملیات توزیع پس از تأیید کیفیت توسط شرکت بازرسی I.G.I از تاریخ اعلامی با نظارت نمایندگان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، تعاون روستایی، استانداری، معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان عرضه می‌شود.

فتحی به فرآیند نظارت بر محصولات میوه نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند نظارت میوه‌های نوروزی، توسط تعاون روستایی آذربایجان شرقب و معاونت بازرسی سازمان صنعت و معدن استان از محل غرفه‌های عرضه خواهد بود.

وی  در پایان گفت: خریداران درصورت مشاهده هرگونه تخلف و نارضایتی می‌توانند مراتب را توسط شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۳۲۸۰۰۱۸۴ گزارش یا به بازرسان مستقر یا سیار تعاون روستایی اعلام کنند.

 

رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: بازار تبریز در طول ایام عید نوروز برای گردشگران از ساعت ۱۰ صبح تا شش بعد از ظهر باز است.

سید حبیب هاشمی با اعلام این خبر اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در تمام مدت عید نوروز بازار تاریخی تبریز به روی گردشگران بسته بوده و این امر موجب اعتراض گردشگران داخلی و خارجی شده بود که براساس هماهنگی‌های انجام گرفته، مقرر شده در طول تعطیلات ایام نوروز برای حضور گردشگران داخلی و خارجی باز باشد.

وی با اشاره به تمهیدات انجام گرفته برای گردشگران بازدید کننده از بازار تاریخی تبریز، ادامه داد: اصناف بازار تبریز در ایام نوروز با ۱۵ درصد تخفیف پذیرای مسافرین هستند.

ایسنا

معرفی اتاق اصناف

نقش اتاق اصناف به‌عنوان مهم‌ترین تشکیلات اقتصادی استان و شهرستان تبریز حائز اهمیت است و انتخابات اصناف از اهمیت بالایی برخوردار است و هیئت رئیسه جدید لازم است ابتدا با ایجاد تعامل سازنده با اتحادیه های صنفی به دنبال توانمندسازی صنوف و شکوفایی اقتصاد کلانشهر تبریز باشد .

ارتباط با ما

دفتر ریاست اتاق اصناف : ۰۴۱۳۵۲۵۴۳۳۸

پیام کوتاه :

آدرس : تبریز / ششگلان / روبروی بانک ملی

ایمیل : info@tabrizasnaf.ir